KLIK YE..TAKKAN NAK TENGOK AJE...

FOLLOW ME DER....

Wednesday, September 29, 2010

Nak tau tip hubungan cinta jarak jauh?Baca di sini ye..







Bukanlah akhir dari segalanya jika kekasih anda pindah atau bekerja di tempat yang jauh. Ini bermakna ,anda harus melakukan segala sesuatu yang sedikit berbeza sehingga jarak tidak lagi menjadi masalah.
Berikut 7 tips untuk mempertahankan hubungan ketika anda berdua terpisahkan oleh jarak.

1.Tetap berhubungan selalu

Kunci mempertahankan hubungan cinta jarak jauh adalah tetap mengadakan hubungan terus menerus. Chatting, saling SMS, telefon atau email secara teratur adalah langkah yang dapat dilakukan sekalipun hanya untuk menceritakan hari-hari yang membosankan. Ini akan membuat anda merasa seperti sentiasa dekat selalu meskipun terpisah beribu batu.

2.Tunjukkan padanya perhatian anda.

Kirim dia e-card yang lucu , hangat dan menyentuh atau kirim dia buku yang selalu dia inginkan membacanya. Ini akan menyentuhnya dan membiarkan dia tahu bahwa Anda tengah memikirkannya. Di samping itu juga, kirimkan dia pesanan sms atau lagu dalam facebook yang diminati olehnya untuk anda meluahkan rasa sayang anda padanya. Dengan cara ini si dia akan merasakan dirinya dihargai oleh anda

3. Jangan biarkan perselisihan hidup antara berdua.
Selalu cari penyelesaian segera, karena semakin lama dibiarkan, masalahnya akan semakin rumit. Selalunya perselisihan antara berdua disebabkan oleh perasaan cemburu atau salah faham akibat berajauhan kan? Jadi, sama-samalah anda dan pasangan anda berfikir positif dan masing-masing setia dalam perhubungan.


4.Bersemangat dan lakukan yang terbaik dalam hidup anda.

Jangan menyia-nyiakan hidup hanya karana si dia jauh di mata . Tetaplah pada rutin biasa atau mungkin lebih baik lagi anda dan si dia selalu mendorong antara satu sama lain kerana dorongan anda dapat memberikan semangat kepada si dia. Dengan ini, masa depan dan rezeki anda berdua bertambah murah walaupun berjauhan.


5.Realistik & Rasional

Jangan harap dunia akan pindah ketika anda dan dia sedang terpisah jauh. Terimalah dengan redha hal ini kerana setiap perhubungan di dunia ini tidak terlepas dari mempunyai masalah seperti anda. Ada banyak hal yang perlu difahami. Jangan kerana hubungan anda dan si dia berjauhan maka anda tidak mempunyai semangat meneruskan kehidupan anda. Biarlah si dia jauh tetapi tetap dekat di hati anda!

6. Saling memahami dan bertolak ansur
Apabila berjauhan janganlah anda memikirkan yang bukan-bukan tentang pasangan anda dan menuduhnya tanpa bukti yang kukuh. Sekiranya si dia tidak membalas sms atau pesanan dari anda, fikirlah positif bahawa si dia mungkin sibuk dan sekiranya ada masalah selesaikan dengan landasan yang betul. Ingat, memutuskan perhubungan bukanlah penyelesaian bagi anda berdua, tetapi menambahkan lagi masalah anda berdua.


7. Paling penting, sentiasalah berdoa untuk kesejahteraan hubungan anda dan si dia.

Hubungan yang suci adalah mendapat restu daripada Tuhan yang maha kuasa. Berdoalah untuk pasangan anda dan hubungan anda berdua supaya dijauhkan daripada ujian yang menyebabkan anda berdua tidak mampu menghadapinya.


Ha.....Sekarang...Janganlah sedih2 lagi...Anda Sudah mendapatkan Tipnya...Jagalah hubungan anda berdua walaupun jarak memisahkan....

0 comments: