KLIK YE..TAKKAN NAK TENGOK AJE...

FOLLOW ME DER....

Thursday, November 12, 2009

Sometimes...Aku ni berjiwa klasik...Kerana Yang lama itulah akan menjadi saat yang indah apabila dikenang kembali..

Emmmm...Lama dah aku tak update blog aku nie...dah berhabuk dah..debu-debu tak disapu..patutla tak ramai sangat tetamu yang datang ari nie...Hari nie pun tak tau nak letak ape kat dalam ni..Entah kenapa la pulak, petang-petang nie rasa rindu akan sesuatu...Ya..sesuatu yang telah lama berlalu...Teringin aku nak layan lagu-lagu lama..habis lagu lama aku download kat bearshare n youtube guna sofware Internet Downloader Manager...Fuh laju giler beb...Seronok aku mendownload...hehe...Teringat pulak zaman kecik-kecik dulu..Aku nie sangatla nakal...Mengalahkan bebudak laki tau...Even budak laki sendiri pun takut ngan aku...Bebudak sebaya aku time tu..semua tak nak kawan ngan aku...Sebab aku ni jenis ganazzz sket..Hehe...Pantang tengok budak2 lain..mesti nak wat dey all nangis..hehe..Tapi skang ni..syukurla..Tabiat yang tak elok tu dah tak de lagi dah...Sume aku anggap kawan..Tak de yang jadik musuh...

Kadang-kadang bile dah dewasa cam skang ni..teringat balik kat zaman kanak-kanak dulu..Memang best kan? Waktu zaman kanak-kanak tak dela nak ada perasaan iri hati kat orang lain, tak de perasaan benci, berdendam dan pelbagai perasaan yang tak elok dan yang sewaktu dengannya..Zaman kanak-kanak aku dulu indah, dengan gelak tawa sentiasa menemani aku di sana sini.. kalau ade nangis pun, mak bagi gula2 terus berhenti nangis...Tapi skang ni..Entahla...macam2 dugaan yang datang menguji...Sometime orang tak tau ape yang kita rasa, apa yang kita perlu dan ape yang kite nak...Semua depends kat kite sendiri yang tentukan cam ner nak bagi hidup kita better than selama nie..terkadang letih jugak menangis..Tapi masalah tetap ade hari demi hari...Menangis tu semacam cara kejap jer untuk redakan kesusahan dan kesedihan..

Eh, melalut pulak aku ari nie kan?emm..pas ni.. mungkin lamalah aku tak update blog aku...So wat pembaca setia mahupun yang baru sampai kat blog aku nie..janganla jemu datang dan membaca blog aku nie yer...Walaupun tuannyer mungkin bercuti sakan kat umah...Balik umah bukannye ade benda yang bernama "Wayerless" nie...tu la sebabnyer mungkin tak update blog nanti...lainla kat sini, Benda nie boleh dapat free..Huhuhu..last but not least beberapa rangkap pantun untuk u all:

kalau ada sumur di ladang,
Boleh saya menumpang mandi,
Kalau ada umur yang panjang,
Bolehlah kita berjumpa lagi.

Kalau menanam bunga siantan,
bubuh baja berselang minggu,
usah mabuk mengulit kenangan,
kehidupan terus meluncur lalu.

kalau mandi di sungai dalam,
bolehlah menyelam mengejar ikan,
kalau ada hasrat terpendam,
rancangkan langkah susun tindakan.

Berenang sendiri anak seluang,
Di celah batu mencari makan,
Kenali diri kenali ruang,
Kuat-lemah dalam perjuangan
.

Sekian...Jumpa lagi...Sama2lah kita saling mendoakan agar semuanya diberikan kesejahteraan..

0 comments: