KLIK YE..TAKKAN NAK TENGOK AJE...

FOLLOW ME DER....

Wednesday, July 27, 2011

Diari aku seorang cikgu:Dulu dan sekarang, sungguh berbeza...


Dulu dan sekarang, banyak bezanya.

Dulu..
teringin nak masuk tandas guru sebab bersih semacam dan wangi...
Sekarang..
boleh masuk bila-bila masa tanpa dilarang...hee

Dulu..
Semua cikgu saya panggil cikgu..
Sekarang...
Semua cikgu tu panggil dengan gelaran kak..kecuali yang lelaki masih panggil cikgu.

Dulu..
Teringin nak makan kat ruang makan cikgu, tapi tak boleh..makan di ruang murid je..
Sekarang..
Melangkah bangga ke ruang makan cikgu sambil mengorder air.bhahaha.. ;p

Dulu..
Pergi sekolah sebab nak belajar, menuntut ilmu..
Sekarang..
Pergi sekolah untuk mengajar, mecurahkan ilmu bergosip, menjual membeli..


Dulu..
Selalu tertekan dengan kerja sekolah yang banyak..
Sekarang..
dengan senang hati beri kerja sekolah yang banyak kat murid-murid..hehe..jangan marah anak muridku..

Dulu..
Selalu tengok cikgu sibuk dengan mengajar, melatih murid, mesyuarat, kursus..
Sekarang..
Haa..amik kau, semua tu aku rasa sekarang sampai 35 tahun nanti..

Dulu..
Aku selalu mengata kat cikgu sebab cikgu susah nak ingat nama murid..
Sekarang..
Nah, aku dah rasa cabaran menghafal dan mengingat nama murid satu-persatu..

Dulu..
Aku seorang murid..
Sekarang...
Aku seorang cikgu..

Dulu dan sekarang, banyak bezanya...masih mencuba untuk menyesuaikan diri dalam suasana baru..

0 comments: