KLIK YE..TAKKAN NAK TENGOK AJE...

FOLLOW ME DER....

Monday, November 15, 2010

Masalah Kerajaan tidak meluluskan pertukaran/perpindahan guru mungkin menyebabkan rata-rata guru yang tidak berjaya hilang mood mengajar?


Terlintas di malam Isnin ni nak wat entry pasal masalah guru yang tidak diluluskan posting ke tempat yang dipohon oleh pihak kerajaan. Sepatutnya pihak kerajaan seharusnya mengambil berat tentang alasan guru yang hendak bertukar tempat tu sebab mereka mohon bukan suka2..Ada yang mempunyai masalah besar. Ada yang anak dia sakit. bini dia sakit. Tapi berjauhan dari suami. berjauhan dari isteri. Jangan kerana masalah ini guru-guru di tanah air kita tak dapat nak berbakti dengan baik. Jangan kerana masalah ini guru-guru kita tak de semangat nak mengajar....


Di bawah ni antara komen yang aku sedut dari Facebook,dalam satu group komuniti guru di Malaysia. Cuma aku tak letak nama ngan gambar je...korang bacala luahan guru-guru nie..


Topik:Hari ini keputusan pertukaran/perpindahan telah diumumkan di portal MOE. Ada sesiapa cikgu-cikgu masih tidak berjaya?...
2 hours ago ·LikeUnlike · Comment

39 people like this.
50 of 63

A: tahniah kpd yg dpt tkq... :)
about an hour ago · LikeUnlike ·

C: x dpt huhu..pgtua x skg
about an hour ago · LikeUnlike ·

D:Dr mla kwen smpi skarg,dh branak pnak apa lg alsn xdpt tkr?skit hti.dh xsmgt dgn keadaan cmni
about an hour ago · LikeUnlike ·


E: Sy.tpaksala bjauhan lg dgn suami..anak2 pun jumpa papa jrg2
about an hour ago · LikeUnlike ·



G: iye laa tu! kira aku ni special laa kan? tak payah la main politik ni...budak sekolah kat mana-mana pun sama...haa? apa? tak ada siapa nak bayar gaji? apa yang kerajaan bodo buat PIPP tu?? kerajaan bodo ka? jabatan pelajaran yang BODO?
about an hour ago · LikeUnlike ·

F:jgn emosi...huhu~~ sumenye rezki dr Allah...sabar dan tawakal je...
about an hour ago · LikeUnlike ·

G: huhuhu bapak kau! kau suka laa kabel bapak kau besar...ini hal family ni jangan memain...
about an hour ago · LikeUnlike ·

H:a ah k.ida. sian k.t. pihak yg uruskan pertukaran tu, cuba la letakkan awak di tempt org yg bermasalah ni. bukan saj2 nak tukar tp kita ada sbb yg tersendiri.
about an hour ago · LikeUnlike · 1 personLoading... ·

I:sy pun x dpt..dh 2x mintak sbb ikut suami di putrajaya.nk keluar kelantan pun ssh...inikan pula nk tukar ke kelantan..huhu
about an hour ago · LikeUnlike ·

J: berjaya...huhuuuh
about an hour ago · LikeUnlike ·


K: sekolah saya yg bru je posting dah dapat tukar.cikgu lama dah 4 kali mohon x dpt juga.sedih juga dia...
about an hour ago · LikeUnlike ·

L:dh 6x minta blk klate xdpt2.dh xde semangat nk ngaja thn dpn
about an hour ago · LikeUnlike ·

M: sy pelik gak sbb aritu posting kl.lps tue besalin plak taun tu.minta pindh selangor,dpt.takde guna kabel ape.alhmdulilah rezeki anak agknyer tp mmg tak menghrp ms minta tukar tu sbb br posting

N:xdpt jgk... dh 8 thn kawen asyik bjauhan dgn suami.. yg lain2 w/pun cikgu baru dpt pindah ikut suami..napelah susah sgt nk masuk t'ganu ni??? sy dgn anak kembar keluar masuk hospitalpun xboleh considerke? rasa xsemangat betul ari ni...:((
about an hour ago · LikeUnlike ·

o: Saya ! Ni kali kedua dah ni.
about an hour ago · LikeUnlike ·

p: sy x dpt..sedih sgt, kasihan suami..thn depan, tahun ke 3 suami trpksa menempuh hidup tanpa isteri disisi..sy dh jd bingung spt ini, apa yg lebih penting sbnrnya, mnjlnkn tggjwb sbg isteri dgn smpurna atau mndidik anak2 bangsa? mungkinkah sy akan fed up?
about an hour ago · LikeUnlike ·

Q:tak pe...usaha tangga kejayaan...cuba lagi tahun depan...belum rezeki...aku pun x dapek juga...bagi yang berbini/bersuami jauh2 tu...tambah2 la sayang kaorang berdua...he...he...he...
about an hour ago · LikeUnlike ·

R:
aku dah uruskan hal ni, aku dah buat aduan dengan BPA, aku expect jawaban dari Jabatan Pelajaran terbabit...setelah adanya surat yang kukuh dengan bukti mengapa aku tak berjaya, aku akan lantik seorang peguam dan akan perjuangkan hak aku di... mahkamah...apa kes orang lain boleh dapat, tak sampai setahun mengajar...aku yang wife sakit pun tak dapat? lahanat...besar bijik sawi pun aku tuntut di akhirat kelak...jangan main-main, hal keluarga bagi aku sangat penting...alasan pegawai terbabit, belum ada cikgu yang MATI atau PENCEN...maka terpaksalah tidak diluluskan...BAPAK dia AJAR...cikgu Abe Zul boleh laa kena maki, aku??? sorry laa...aku dulu yang maki pegawai tu nanti...dia siapa? TUHAN? abis kuat aku kena tukar masuk hutan itu ajer yang depa mampu buat...aku pedulik apa???!!!See More


S:iye..di sebalik apa yg terjadi pasti ada hikmahnye..pasti ada yg lebih memerlukan cikgu2 sekelian di sek tu..kdg2 kite sahaja yg xperasan..tuhan lebih mengetahui segalanya
about an hour ago · LikeUnlike ·

T:saya pun xdapat....setakat nih yang saya tahu cikgu2 kelantan yang saya kenal kat daerah marudi nih yang mintak masuk kelantan semua xdapat..termasuk lah saya....sedih.....tapi boleh tahan lagi sebab ni baru first time mintak..
about an hour ago · LikeUnlike ·

U: Semua dah sokong,sek pun memang ada kosong...to still tak dapat,pertukaran dalam negeri je pun...tp guru sabah senang je pindah balik kg sendiri...hampeh...
about an hour ago · LikeUnlike ·

V:kesabaran menerima segala kephaitan hidup berjauhan dr suami dan anak..terpaksa ambil cuti tnpa gaji selama 9 bln kerana jaga anak sakit...pnh di thn wad srg diri masa pregnant..dikenakan tindakan oleh ppd sebab cuti tanpa gaji..wpun sbnrnya tindkn tu x sah sbb ppd gila kuasa...akhirnya Allah berikan saya penawar yg sgt manis..kali ke 8 mohon akhirnya dpt balik ke pahang...alhamdulillah.
about an hour ago · LikeUnlike · 2 peopleLoading... ·

0 comments: